Tuesday, May 6, 2008

keluarga zarah

Assalamualaikum..

kehadapan semua pembaca yang di sayangi.. hari ni aku memulakan penulisan blog aku kt studio. jam di dalam studio ni menunjukkan pukul 6.55 pagi.. aku x tido lagi.. buat painting dari semalam. sampai aku pun dh x tau nak letak kaler warna apa dh dalam painting aku.. kadang2 aku rasa bosan untuk membuat painting kerna aku dh nak muntah tnggok painting aku.. tapi aku yakin, para penghayat seni yang lain akan suka tngok painting aku.

td masa aku cat painting aku, aku telah menemui dengan sesuatu peristiwa. aku terfikir dan fikir. aku cuba lagi untuk memikir. dan akhirnya aku pikir lg. nak tau x apa bendanya......

aku cat painting aku warna oren gelap td. 1) masa aku mancuh kaler untuk dapatkan warna oren tu, aku amik kaler merah dan kuning. aku lebihkan warna merah untuk mendapatkan warna oren yang gelap. 2)aku amik berus pas tu aku cat pada surface kanvas.. 3)yang menjadi tanda tnya di sini, aku rasa masa aku cat td aku d memutuskan hubungan antara zarah2 dalam bancuhan warna tu. aku rasa setiap zarah mempunyai keluarga. contohnya keluarga dari cecair, gas dan pepejal.

jadi, masa aku sapu cat pada painting tu terdapat lebihan cat untuk aku sapu bahagian lain. untuk menunjukkan rasa kemanusiaan aku, aku terpaksa menyapu kesemua cat pada bahagian itu. aku harap zarah2 yang terdapat pada cat tu hidup dengan bahagianya di samping keluarga masing2. mood aku berali kepada tension selepas itu kerna aku terpaksa mancuh semula cat yang sama warna untuk menyapunya pada bahagian lain.. babi.. aku tertipu dengan keinginan aku untuk menjadi seorang yang educated. bastard.. cat cat cat..

bye..

No comments: